Travel Diary: Vichy

09:15

Herkese merhaba!
Eylül ayına girmiş bulunmaktayız ve ben 1 aydır boş bıraktığım bloguma nihayet geri döndüm. 1 aydır ortalıkta olmamamın sebebi tabi ki Fransa'da olmamdı. Eğer beni instagramdan takip ediyorsanız biliyorsunuzdur zaten.
İngilizce-fransızca-türkçe mütercim tercümanlık okuyorum. Fransa'ya gitme sebebim okulumun beni ücretsiz eğitim almam için göndermesiydi. 1 aylık yoğun bir kurs gördük Vichy'de. Her gün okulumuz vardı tabi ki ama biz gezmeyi ihmal etmedik :)

 
Vichy gerçekten Fransa'nın en güzel yerlerinden bir tanesi. Allier nehriyle, sakin hayatıyla, termal zenginliğiyle tam yaşanılası bir yer.  




Özellikle Vichy'nin mimarisi beni çok etkiledi. Neredeyse 100 yıllık evler vardı ve hepsi birbirinden farklı birbirinden güzeldi. 


Bu da hatta benim kaldığım evdi ve 1922 yılında inşa edilmiş. Tabi ki şato olarak kullanılmış zamanında :)
Şehrin doğal güzellikleri de birbirinden güzeldi. Mesela Napoléon III Parkına bayıldım.
 Binbir çeşit ağacın bir arada bulunduğu yüz yıllık ağaçlar bana açık hava bir müzeyi andırdı.



Öğle yemeklerimizi yiyecek yer ararken bir Türk restoranı bulduk "Kanki" diye. Döner özlemimizi tabi ki orada giderdik :)


14 Ağustos akşamı dini bir kutlamaya şahit olduk. Misafir olduğum evin sahibiyle ve ev arkadaşlarımla 30 dakikalık muhteşem bir havai fişek gösterisi izledik. 

Sevgili Claude :)



Vichy herşeyiyle mükemmel bir şehirdi. Küçük ve sakin. Unutulmaz bir maceraydı benim için. 
Lyon ve Paris maceramı da ileriki günler de sizlerle paylaşacağım :) Umarım beğenmişssinizdir. 
Lütfen bloğuma üye olmayı unutmayın. Bir sonraki yazımda görüşürüz :)
Çav :)


instagram: ladyoflochaber / asudebik
gmail: ladyoflochaber20@gmail.com

You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts